almostthere.blogg.se

Allt är möjligt, bara man har viljan att kämpa för det!

Sista inlägget för 2013.

Allmänt Permalink0
Det känns ju nästan obligatoriskt, att jag måste skriva ett sista inlägg för i år. Egentligen hade jag väl behövt summera det gågna året men det skulle krävas att jag verkligen tänker efter och letar upp bra bilder som visar hur året har varit och med handen på hjärtat så hinner jag inte det. Inte idag men kanske vid ett senare tillfälle.
Men kort sagt kan jag säga att det här året har lärt mig otroligt mycket, jag har växt oerhört som person, blivit tryggare i mig själv även om vägen ibland har fått mig att tappa fotfästet en aning. Jag går in i det nya året utan dåligt samvete för jag vet att jag har gjort allt jag har kunnat och jag har gjort mitt absolut bästa. Här blir det inga nyårslöften om att nu ska jag göra si eller nu ska jag göra så, jag tar istället hungrigt emot det nya året och ser fram emot alla dess möjligheter och alla nya utmaningar. Det enda som jag lovar mig själv i år är att jag ska uppfylla mina drömmar och mina mål i livet. Det är det enda löfte jag kommer att lämna.
 
 
Se till att varje dag räknas. Se till att alla runt om dig som betyder något vet just hur betydelsefulla dom är för dig. Se till att dom du älskar vet att du älskar dom, ingen är en tankeläsare och det är inte självklart även om du själv tror att det är det. Jag har förlorat många nära på tok för tidigt i livet, jag vet hur ont det gör efteråt när man blir osäker på om personen verkligen förstod hur betydelsefull den var för en. För även om man säger att man älskar någon så behöver man även visa det. En handling visar mer än hundra ord. Ge den där kramen du alltid har tänkt ge, skjut inte upp det. En dag är det för sent så ta vara på varje ögonlick, uppskatta alla sekunder av en persons närhet som du får. Var rädd om varandra, helt enkelt.
Till top